Jawa 350 Scrambler

Šiandien gavau pabandyt įdomu motociklą – naują Jawa Scrambler.
Jawa markes motociklai apskritai turbūt daugelio mano kartos moto mėgėjų karjeros pradžia. Pradžioje buvo dviratis, paskui Delta arba Mini, o tada jau Jawa. Tai buvo geidžiamiausias kiekvieno paauglio daiktas po ausinuko. Sovietmečiu nebuvo didelio pasirinkimo – tiesiog buvo Čekoslovakiskos Jawos arba visoks rusiškas šlamštas.


Tai va, žinokit ši markė niekur nedingus. Tiesiog Lietuvoje nebuvo atstovų. Dabar jau yra, galima įsigyti naujus motociklus. Gamina ir tas senovines, „80 – ųjų Jawas, bet turi ir kelis naujus modelius. Vienas jų Jawa Scrambler.
Prisipažinsiu, nesitikėjau daug iš motociklo, kurio darbinis tūris beveik 400 kubikų. Pagal mano maroziškas paniatkes visi motociklai skirstomi į normalius ir mažesnius nei litras. Mano kasdieninis 1100 kubikų keturių cilindrų su įpurškimu. Kaip kažkas yra sakęs – čipuotas slyvos variklis.
O čia tik vienas kaušas. Ir kubatūra beveik kaip mano BMW vieno kaušo iš keturių. Nu maždaug viskas turėtų būt 4 kartus blogiau. Aišku, svoris irgi skiriasi BMW 260 kg v.s. Jawa 160 kg. Dar vienas skirtumas, kad ant Jawos yra spidometras. OK, galėsiu sekti greitį 🙂

Pirmiausiai noriu pasakyt, kad šis mocas žiauriai gražus ir traukiantis akį. Išvaizda nėra tokia radikali, kaip tiuninginių ar perdaryti scramblerių, bet minimalūs žanro reikalavimai išlaikyti: galinis ratas 17, priekinis 19 colių, grubaus protektoriaus padangos, pakeltas galinis sparnas ir „vietravykas“ imituojantis numerio lentelę vietoje priekinio stiklo. Ir žiauriai sexy bako forma. O kur dar kick starteris. Dabar jau retai sutiksi koja užkuriamą motociklą. Yra ir elektrinis starteris.

Pradėjau mieste.


Mieste viskas plius minus normaliai. Aišku, dar nebuvau pripratęs, bet išsiaiškinęs kuriam sūkių diapazone daugiausiai galios ir susidraugavęs su greičiu dėže visai smagiai pasivažinėjau. Sakyčiau netgi labai vikrus ir manevringas streetas. Su tokiu nesunkiai galima prisidaryt trikojų nuotraukų. Čia neturiu jokių pretenzijų. Viskas pagal svorio ir galios santykį.

OK. Toliau išvariau į greitkelį.

Ir čia turiu pasakyt, kad likau nusivylęs. Bėda bedelė… Gamintojo nurodytas Max greitis 130 km/h, bet realiai važiuoja 140 km/h. Tas džiugu, bet ne tame esmė. Vos tik spidometro rodyklė peršoka 100 km/h ribą, džiaugsmai baigiasi. Prasideda kova. Kova su šoniniu vėju, su priekiniu vėjų, su vėju iš galo ir tt. Priekinio stiklo nėra, todėl kas kartą prasilenkiant su fūra reikia lenktis, kad nenupūstų nafig. O lenktis nėra patogu, nes rankenos aukštai. Lenkiant fūrą pradžioje tenka kovoti su sūkūriais gale, paskui su stipriu šoniniu vėju. Žodžiu šitas mocas greitkelyje nesijaučia gerai. Čia visiškai ne jo stichija.

Pasukau į užmiesčio kelią.

Čia kruizinant 90 – 100 km/h greičiu galima atsipalaiduoti ir dairytis. Pasivijęs lėtesnes mašinas pajutau, kad variklio ir greičiu dėžės darbas optimizuotas diapazone iki 100 km/h. Tokiu greičiu važiuojant viskas labai čiki. Lenkimas staigus ir greitas, maždaug lenkimo viduryje jau galima mesti aukštesnė pavara ir viskas pavyksta labai sklandžiai. Kai reikia važiuot greičiau – triukšmo daugiau nei smagumo. Su šiuo motociklu dar kartą atradau Panemunės kelią. Net nuliudau pasiekęs Jurbarką.

Jurbarko tiltu kirtau Nemuną ir iki Kauno grįžti nusprendžiau žvyrkeliais ir miško keliais.

Ir čia buvau labai maloniai nustebintas. Pradžioje tikėjausi, kad Jawa scrambler bus eilinis streetas su šiek tiek bekelės išvaizda. Na gerai, gal su šiokiom tokiom enduro savybėm. Gal kaip koks parketinis visureigis. Bet klydau. Šitos Jawos amortikai ant tiek gerai dirba, kad žvyru ir miško keliais galima neštis, kaip su soft enduro. Tiesa sakant, mano prieš tai bandytas Honda Transalp, žvyrkelyje pasirodė gerokai prasčiau. Na, aišku čia nebus tokio lėkimo, kaip su Hard enduro arba kokiu Suzuki DR, bet net ir pakankamai minkštu žvyru be problemų ir be įtampos laikiau 60 – 70 km/h greitį. Panašiu greičiu galima įveikti ir gulinčius policininkus. Tik reikia atsistoti prieš kliūtį.

Tai va, reziume: man šitas mocas žiauriai patiko. Vertinu ne pagal techninės charakteristikas, o pagal jo suteikiamas emocijas. Tai yra lengvas streetas miestui, bet kai reikia, jis nepasidaro gėdos bet kokiuose užmiesčio keliuose.

Ai, gal dar nesakiau, kad jo išvaizda tikrai traukia dėmesį. Kas kart kur nors sustojus gaudydavau smalsuolių žvilgsnius. O kartą grįžęs prie moco radau būrelį apstojusių moto brolių. Tokią Jawą matė nedaugelis. O kainuoja ji 4800 eur nauja. Tai va.

Apie Jawa motociklus daugiau istorinės info: https://en.wikipedia.org/wiki/Jawa_Moto

Jawa motociklų atstovai Lietuvoje: http://www.motoverzliaraktis.lt/jawa-motociklai/

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *