Bandymas derinti trispalvę vėliavą ir penkiakampę žvaigždę. Kauno taksi parkas

Kauno taksi parkas įkurtas 1956 metais padalinus Kauno autobusų – taksimotorų parką į dvi įmones.

1978 metais buvo baigtas pagal archit. K. Vyto ir inž. V. Poškienės projektą statytas taksi parko kompleksas, apie kurį papasakosiu. Sovietmečiu tai buvo vidutinio dydžio įmonė, kurioje dirbo 1800 žmonių, iš kurių 1200 buvo taksi vairuotojai.

Kompleksą sudarė du pastatai. Mažesnysis buvo skirtas administracijai, kuriame dabar yra įsikūrusi IT paslaugų įmonė.  Didysis pastatas, kuris šiuo metu apleistas, tyrinėjimo požiūriu, yra gerokai įdomesnis.Tai unikalios konstrukcijos daugiaaukštis garažas su pagalbinėm patalpom. Pastato centras yra dviejų lygių sraigtinė estakada, kuria galima užvažiuoti net ant stogo. Vienas lygis skirtas kilti aukštyn, kitas – leistis žemyn. Visame pastate automobilių eismas vyko ratu. Nuo estakados nuvažiavus į bet kurį aukštą, jį tekdavo apvažiuoti ratu ir leistis žemyn buvo galima jau kito lygio estakada.

Pirmajame pastato aukšte buvo remonto dirbtuvės, kuriose aptarnaudavo ne tik taksi automobilius, bet, turint pažinčių ir tarybinių piliečių.  Nuolat šlubuojant centralizuotam materialiniam aprūpinimui, tuometinis vadovas Apolinaras Vytautas Grigas, Kauno taksi parke įdiegė automobilių priekinių ir galinių sparnų gamybą, patys ėmėsi restauruoti padangas, remontuoti akumuliatorius. Pjaustyti stabdžių trinkelių darbinius paviršius. Puikius rezultatus davė ne formaliai įdiegtas brigadinio darbo metodas.

Visi likę parko aukštai buvo skirti automobilių saugojimui. Kaip ir pridera tikrai sovietinei įmonei, daug dėmesio buvo skiriama darbuotojų gerovei. Taksi parke veikė sporto klubas, buvo kultūros renginių salė. Įdomus faktas, kad įmonė darbuotojus apmokydavo ir nuolat organizuodavo tobulinimą. Tam buvo skirta mokymų salė su veikiančia radijo įranga, dispečerių darbo vietomis. Vieninteliai Lietuvoje parengė ir „Šviesos“ leidykloje du kartus išleido nemažos apimties (200 p.) „Kauno taksi vairuotojo vadovą“. Jį turėjo visi taksi ekipažai.

Be jokios abejonės, įdomiausia viso taksi parko vieta – civilinės saugos kabinetas. Jame pavyko aptikti daug mokymui skirtos medžiagos. Nuotraukų galerijoje daug foto būtent iš šios vietos.

Taksi parkas veiklą baigė Lietuvos nepriklausomybės aušroje, todėl pastato viduje yra išlikę daugybė sovietinės propagandos ar rusiškų užrašų.

Kai kurie dalykai iš tiesų yra trikdantys, pvz bandymas sukomponuoti lietuvišką trispalvę ir sovietinius simbolius.

Kauno taksi parko pastatas yra privatizuotas. Jame buvo suplanuota įrengti gyvenamosios paskirties patalpas – loftus, į kuriuos galima būtų patekti automobiliu pasinaudojant išlikusia estakada. Tačiau projektas nebuvo įgyvendintas. Šiuo metu yra parengtas naujas projektas parko pastato vietoje statyti daugiabutį gyvenamosios paskirties pastatą. Ne už ilgo šis tarybinis gelžbetoninis monstras bus nugriautas.

Komentarai

  1. Algis parašė:

    Gal galite pasakyti vietos adresą, įdomu, kur jis randasi.

  2. Praeivis parašė:

    Kaip į jį patekti? Suderinti su andministraciją ar kaip?

    • Praeities žvalgas parašė:

      Reiktų derint su savininkai.

  3. rre parašė:

    Puse mano vaikystės čia praėjo…norėčiau vėl jį aplankyt…po 25metų

  4. Jonas parašė:

    Ar patekimas į objektą laisvas? Būtų ydomu aplankyti, kol dar nenugriovė

    • Praeities žvalgas parašė:

      Objektas naudojamas sandėliavimui. Darbo metu dažniausiai būna žmonių. Kitu laiku – signalizacija su judesio davikliais.

  5. Tadas parašė:

    O tai darbuotojams pravesdavo ir instruktažus,kaip naudotis ginklais?

    • Praeities žvalgas parašė:

      Tik civilinės saugos instruktažus. Kaip saugiai gelbėtis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *